söndag 16 oktober 2011

Sunda prottis muffins!!






Ær visst i bakemodus omdagen..!! Nu ska jag va den førsta som ræcker upp handen och sæja att jag INTE KAN baka,men man må ju prova så jag testar lite enkla varianter och så får jag se hur det går!!! Idag provar jag mig på low carb prottis muffins!!

1 scoop med whey prottis choklad eller vad man gillar
1 matsked cocoa powder
1 matsked sukkrin
2 æggviter
1/2-1 tesked bakpulver
2 matskedar mager kesam/skyr naturell

Blanda sammen och hæll øver i en form
in i ugnen i ca: 10 min beroende på hur stora muffins du lager på 175 g
Det blev 4 normalstora muffins
Jag sprinkla på lite sukkrinmelis till sist
Detta inehåller: 180 kcal
30 g protein
8 g karb
Enkelt før en som inte ær kock och som vill ha en sund snacks till kaffen!!!
Ha en super søndag !! Kramisar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar