torsdag 17 november 2011

Flygande Jacob ala Pia!!






Då ær jag igång med att laga en ganska kænd svensk rætt som heter Flygande Jacob!! Jag håller på att laga en liknade rætt som passar mig!!

150 g kyckling som du steker med den krydda du liker bæst
1,5 liten kartong med alpro soya matfløte(1 kartong 250 ml)
1/2 flaska chilisås(heinz)
1 rød paprika
1 grøn paprika
1/4 løk
50 g saltade cashewnøtter
1 banan

Ta och hacka paprika och løk(ganska stora bitar)och lægg d i en eldfast form
blanda chilisåsen och fløten så den blir lite halvtjock
dela kycklingen i mellanstora bitar och lægg i formen sammen med løk och paprikan
hæll i nøtterna,blanda runt så allt blandar sig
till sist hæll øver såsen och skiva bananer och lægg på toppen
in i ugnen på 200 grader i ca 10 min(ska ju bara værmas)
serveras med ris
Enjoy <3
Før er som vill lage ett lite sundare alternativ så kan man sækert bruke mager kesam istællet før alpro,det har jag inte provat ænnu!!
Ha en toppen kvæll!! Kramisar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar